CARA ATASI MASALAH KULIT KASAR – blessyproduct

FREE SHIPPING for purchase over RM70

CARA ATASI MASALAH KULIT KASAR

Apabila kulit kelihatan kasar dan muncul bintik-bintik kecil pada kulit di wajah kita mulalah risau. Sesiapa pon akan cuba bermacam-macam cara untuk kulit wajah kembali kelihatan sihat dan mulus.

Sebelum ke solusinya, kita kena kenal pasti punca kulit wajah boleh terjadi seperti ini. Kerap kali puncanya dari sel-sel kulit mati yang berada pada kulit wajah.

Jom, kita tengok bagaimana nak atasi masalah kulit kasar ni.

  1. Pengelupasan 2-3 kali sehari
    Ini sangat penting untuk membuang kulit mati dan membuka liang pori di wajah. Pengelupasan akan membantu membersihkan dan memulihkan tekstur kulit.
  2. Tambah vitamin C atau anti-oksida dalam rutin penjagaan kulit. 
    Sifat anti-oksida dalam vitamin C adalah sangat baik dalam memulihkan kerosakan pada kulit yang diakibatkan radikal bebas yang terdedah. 
  3. Sapu SPF setiap hari
    Matahari juga adalah salah satu punca pada kerosakan kulit yang akan menyebabkan kulit kelihatan kasar. Walaupun bukan hari yang cerah, sinaran UV masih boleh merosakkan kulit. Gunakan SPF setiap hari untuk membantu melindungi kulit dari matahari.
  4. Kekalkan hidrasi
    Antara penyelesaian paling mudah adalah memastikan badan kita sentiasa terhidrasi dengan pengambilan air kosong yang mencukupi setiap hari. Ini membantu kulit kelihatan lembap dan licin. Kulit yang dehidrasi boleh kelihatan kusam dan merekah.
  5. Tingkatkan penghasilan kolagen
    Apabila meningkat usia, penghasilan kolagen juga akan semakin kurang. Jadi gunakan produk yang dapat meningkatkan penghasilan kolagen seperti produk yang mengandungi retinol. 

Dah faham? Jika tengah mencari produk yang mengandungi retinol boleh cuba Anti-Aging & Prevent Acne Serum dari blessy.